TÉMA Potrat

Interrupce – její důvody a provedení

Interrupcí se rozumí umělé přerušení těhotenství z nejrůznějších důvodů. V ČR může žena na základě nechtěného těhotenství zažádat o provedení umělého potratu. Umělý potrat je ale také metoda, která se provádí ze zdravotních důvodů matky nebo dítěte. Jelikož se jedná o umělý zásah do těla ženy, interrupce s sebou nese mnoho rizik.

Interrupce neboli potrat je operační výkon, při kterém dochází k přerušení nechtěného těhotenství. Žena starší 18 let podepisuje souhlas s výkonem, v případě nesplnění věkové hranice musí souhlas s výkonem podepsat zákonný zástupce dívky.

Dle stádia těhotenství se interrupce rozdělují do několika skupin. Žena se tak může rozhodnout nejdéle do ukončeného 12. týdne těhotenství. V tomto případě si hradí zákrok sama. Cena zákroku se pohybuje od 2000 do 5000 Kč. Záleží na stupni těhotenství a na zdravotnickém zařízení.

V jiných případech je možno těhotenství ukončit i do ukončeného 24. týdne, ale tento zákrok musí mít medicínský důvod (např. prokázaná genetická vada plodu - Downův syndrom, anatomické vady plodu - vrozené vady mozku, srdce, ledvin, rozštěp rtu, patra nebo páteře nebo z důvodu onemocnění matky - interní onemocnění). Tento zákrok je zdarma.

Formy umělého přerušení těhotenství

Miniinterrupce

  • jde o výkon, který se provádí do ukončeného 8. týdne těhotenství
  • provádí se v celkové anestezii, ambulantně, kdy žena obvykle, nenastanou-li komplikace, odchází odpoledne po výkonu domů
  • miniinterrupce je šetrnější, protože není zapotřebí velkého roztažení děložního hrdla
  • výkon se provádí tak, že po roztažení děložního hrdla se do dělohy aplikuje trubička s ostrým hrotem, která se napojí na silnou vývěvu a ta doslova dítě roztrhá a vysaje je do nádoby
  • následně se za pomocí kyrety vyčistí děložní dutina od placenty a zbytků dítěte

Interrupce

  • provádí se mezi 8. až 12. týdnem těhotenství tzv. vakuumextrakcí, kdy se děložní obsah odsaje, nebo tzv. evakuací děložní dutiny za pomocí kyrety

Roztažení a vyprázdnění

  • jestliže se potrat provádí v období, kdy je dítě již moc velké, aby prošlo hrdlem dělohy, je nutné do dělohy zasunout kleště, kterými se uchopí část těla nenarozeného dítěte a kroutivými pohyby se trhají části jeho těla

Redukce po léčbě neplodnosti

  • jde o provedení potratu kolem 16. týdne těhotenství z důvodu redukce počtu nenarozených dětí v děloze hlavně po umělém oplodnění
  • pod ultrazvukem se přes břišní stěnu matky zavede do plodového vaku dlouhá jehla přímo do srdcí vybraných plodů, kterou se aplikuje silný koncentrát chloridu draselného, který způsobí zástavu srdce a smrt dítěte
  • zde však hrozí nebezpečí spontánního potratu i ostatních nenarozených dětí

Aplikace prostaglandinů

  • lze podat po 12. týdnu, ale tato metoda se uplatňuje spíše po týdnu 16., kdy se podávají prostaglandiny nebo jiné léky, které vyvolají velmi silné děložní kontrakce, které vypudí nenarozené dítě
  • stahy dělohy jsou o mnoho silnější než přirozené kontrakce, takže je dítě jimi zabito

Císařský řez

  • provádí se v pokročilém stadiu gravidity, kdy se děloha chirurgicky otevře podobně jako u porodu císařským řezem

Protože je umělé přerušení těhotenství nepřirozený zásah do organismu ženy, určitá rizika nejsou vyloučena.

Záněty a infekce

  • po umělém přerušení těhotenství je nutno dodržovat zásady stejně jako v šestinedělí (6 týdnů bez koupání, pohlavního styku, zvýšená hygiena)
  • po roztažení děložního hrdla se do dělohy mohou snadněji dostat bakterie a infekce, které se mohou šířit i dále na vejcovody a vaječníky
  • zánět může být důsledkem neplodnosti, protože vejcovody se mohou zneprůchodnit a při příštím oplodnění hrozí mimoděložní těhotenství
  • objeví-li se po zákroku příznaky zánětu (bolesti břicha, vysoká teplota), je nutné, aby žena vyhledala co nejdříve lékařskou pomoc

Nedostatečnost děložního hrdla

  • tato komplikace může znamenat nebezpečí opakujících se potratů nebo předčasných porodů u chtěných těhotenstvích

Riziko poranění dělohy

  • při interrupci samotné hrozí poranění dělohy či její ruptura

V dnešní době se díky zodpovědnému chování mladistvých, dostupnosti antikoncepčních metod a užívání antikoncepce dosáhlo snížení počtu provedených potratů. V zemích, kde je umělé přerušení těhotenství zakázané, se provádějí nelegální potraty, které mají na svědomí několik tisíc mrtvých žen.


Jaký je váš pohled na interrupci?

Interrupce – její důvody a provedení patří do témat
  • jsem v tom a nechci to kačí 24.07.2015 19:23:15

    Chci potrat protoze je mi malo let a nemam penize aby sla do nemcnice a chtela bych radu jak to mam dat pryc sama abych si neposkodila delozni hrdlo ???

    • Re: jsem v tom a nechci to nikola 06.09.2016 16:53:45

      To je vazne hruza jak nekdo muze jit treba i dvakrat na potrat kdyz umute chrapat s chlapem tak se taky chovejte zodpovedne kdyz uz jste tehotna a ne zabit dite podle roho jak se vam to hodi nebo nehodi je to hnus .. potraty by ze zakonu meli byt zakazany .toje jak jak kdyby ste porodili a hned dite zabili .. jojo soulozit umi kazda zena a o nic nejde ze otehotnim pujdu na potrat a zase furt dokola ze zamyslete se nad sebou jiny zeny nemuzou mit deri co by za to dali

  • Reakce na Alyeskah názor Lucie 01.07.2010 20:32:53

    taky zrovna moc nechápu co je na tom necitlivého a nechutného...ten článek obsahuje normální a užitečné informace o interrupci...tady nejde o to, že je to špatná nebo dobrá věc...to je rozhodnutí jedince! článek je moc hezky napsaný, Aleno.

    • Re: Reakce na Alyeskah názor Jana 20.11.2010 10:08:17

      Jen přidám svůj názor. Autorka místo slov o roztrhání dítěte měla zvolit slova jako zničení zárodku nebo jiná citlivější slova. Pod pojmem roztrhání dítěte si představim dítě roztrhané psem a ne zárodek, jak píše jedna autorka, o velikosti špendlíkové hlavičky. Tento článek považuji za antipotratový s cílem zapůsobit na představivost čtenářek. Palec dolů za takovéto články.

      • Re: Re: Reakce na Alyeskah názor kata 27.03.2012 18:46:21

        uplne souhlasim s pani nebo slecnou janou. clanek je napsny snad nejhorsi formou,ktery muze byt. nektere vyrazy,ani je nebudu psat,protoze to je strasny,jsou hrozny a fakt mi to miniinterupci na kterou se chystam,ani trochu neusnadnuje

        • Re: Re: Re: Reakce na Alyeskah názor Nix 12.01.2013 02:46:33

          To je dobře - proč někomu usnadňovat vraždu?! Ve 12. týdnu je to komplet funkční člověk - na ultrazvuku můžete vidět prsty, páteř, mozek, hýbe koordinovaně rukama!! Normální člověk - prostě jenom ještě musí vyrůst aby přežil na vzduchu...

          • Re: Re: Re: Re: Reakce na Alyeskah názor AnnaMeli 18.08.2016 19:37:30

            Funkční člověk? Chvíli dorůst? Vy si raději děti nepořizujte. Protože porodíte asi rovnou dospělého a podle toho se budete k němu chovat.

      • Re: Re: Reakce na Alyeskah názor štěpa 30.08.2012 10:58:33

        zrovna jsem na začátku 8týdne,mám už dvě děti(6 a 1,5) takže to třetí jsem se rozhodla dát pryč.Před 7lety jsem už jednu interupci prodělala a vše bylo v pořádku až do teď nevím čím to je ale více to řeším dokonce jsem se už koukla na jedno video a to co psala autorka je pravda,vždycky jsem byla zastánce potratů ale toto video rozbilo můj názor na to že je to jen mm veliký a není to vražda na kousíčky.Teď se toho hrozně bojím,ale rozhodnutí stejně nezměním.

        • Re: Re: Re: Reakce na Alyeskah názor Nix 12.01.2013 02:55:56

          Jo, vy jako nemyslíte, že jste ho dala k adopci...? (pryč) Vy jste asi měla na mysli, že jste ho nechala zabít? Kterým způsobem minimimi nebo už se trhalo po kouscích nebo jen vysála hlava a zbytky vysavačem s drtičkou?

  • AnnaMeli 18.08.2016 19:26:21

    Nikdy jsem potraty neodsuzovala (myslím že každou ženu to poznamená), ale říkala jsem, že sama bych takovou metodu nevolila. Mám děti, každému dítku předcházelo jedno zamlklé těhotenství. Nyní jsem těhotná - ani nevím jak (antikoncepce není 100%), dítě vypadá v pořádku. V 7tt má srdce a běžnou velikost. ALE mám už několik měsíců závažný nález na čípku a jsem ve fázi před konizací, na vaječníku mám cystu, která nemá klasickou neškodnou vodnatou náplň. Jak vážný je můj stav zjistím v 11tt. I tak mi nikdo 100% nezaručí že dítě donosím a budeme oba v pořádku. Riziko je zvýšené. Má lékařka je odpůrkyně přerušení těhotenství, její argument je že těhotenství je v pořádku na dítěti nevidí nic zvláštního (v 7tt!!!!!). Pro všechny zaryté odpůrkyně říkám, že je opravdu snadné někoho odsoudit. Ale žena se nikdy nerozhoduje jen za sebe. Rozhoduje se za sebe a nenarozené dítě (sama nejlépe ví kam jej přivede), rozhoduje se za sebe nenarozené dítě a dítě/děti, které již má. Je jedno jak "brutální" je proces potratu. Někdy je mi víc zle, když vidím "výchovné" metody a zájem některých maminek. Takže neodsuzujte a neřešte, že někdo říká dítku "to". Je to TO embryo a pro ženu je odosobnění třeba způsob jak se nezbláznit.

  • Hruza Lucie 25.04.2016 08:31:55

    Nechápu tyhle příspěvky .Kdyz uz mate na to si to dítě udělat a plod je zdráv tak ho porodte a dejte ho hned k adopci vite vubec kolik zen si preje mit deti a nemohou.Tak proc ne,ze zaspasuji si cekam dite tak ho zabiju dyt je to jen malý plod,který má srdíčko no nic damy ,slečny, ženy premyslejte co kdyby toto udělal někdo Vám,tak byste tu ani nebyli.Je mi z toho fakt zle

  • pomoc Barbora 05.08.2015 00:28:37

    Na interrupci jsem byla už podruhé v rozmezí jednoho roku. Poprvé z důvodu mladého věku a tři dny zpět z důvodu nechtěného těhotenství i přes antikoncepci. S přítelem jsme si to neechat nemohli a proto nebylo jiné řešení. Po třech dnech ale dostávám na večer silné křeče a krvácení. Krvacim velké kousky něčeho ale srazena krev to nejspíš není. K lékaři jdu až zítra. Proto se ptám, zda tady má nějaká slečna/paní s tímto zkušenost. Děkuji Barbora (19)

  • radost 10.06.2015 00:26:31

    Mé jméno je radost, jsem tady svědčit o velké kouzlo kolečka s názvem Dr. Oduma. Tento muž je opravdu skvělý kouzlo kolečko opravdu. Kontaktoval jsem tento velký muž o pomoc a jen během dvou dnů můj problém byl zcela vyřešen. Můj bývalý manžel se vrátil ke mně jen do 3 dnů mě prosit, aby ho přijmout zpátky. Nyní jsme si plně zase zpátky jako jedna rodina, všichni díky Dr. Oduma a jeho velký chrám pro obnovení, aby můj život míru. Jeho kontaktní e-mailová adresa je, odumaspelltemple0 @ gmail.comand své kontaktní číslo

    On je také specializuje na následujícím.

    1. Ten vám pomůže kouzlo otěhotnět.
    2. Ten vám pomůže cast HIV kouzlo, aby si dobře
    3. Ten vám pomůže seslat Promotion kouzlo.
    4. Ten vám pomůže cast loterie kouzlo.
    5. pravopisu štěstí.
    6. pravopisu financí.
    7. Pokud jste byli podvod předtím, on může pomoci kouzlo dostat své peníze zpět.
    8. Ten vám pomůže vyřešit svůj nízký počet spermií.
    9. Rakovina kouzlo

    A mnoho dalších .. kontaktujte jej na své soukromé e-mail a vysvětlit, co chcete, aby to pro vás ujišťuji vás, že bude pomáhat, Jeho e-mail je: odumaspelltemple0@gmail.com 237055176617

  • xy 17.03.2015 21:52:49

    Celkem mě uráží, že tady všichni "píšete" o "TOM" (myšleno dítě) ale vůbec tady asi nikdo nepřemýšlí že "TO" jste byli kdysi i Vy.....

  • clanek je hodne naturalisticky Hanka 05.03.2015 15:26:13

    Musim rict, ze po precteni tohoto clanku mi stavaji vlasy na hlave. Boze a k tomu jeste ten prima obrazek. Autor by se mel zamyslet nad volbou slov u takto citliveho tematu. Ne kazda zena si chce cist o tom jak se trhaji kousky tela plodu, ktere neprojde delohou. Chtela bych podotknout, ze zena muze otehotnet i za jinych okolnosti (znasilneni) nez podceneni "rychlosti partnerovych spermicek". Clanek se mi jevi jako prilis necitlivy a drsny. Autor by mohl byt velkym konkurentem treba romanu od Zoli, tak at radeji pise knihy a ne "odborne clanky"...

  • Prosím?! Alyeskah 01.07.2010 16:49:40

    Pardon, ale nad neskutečnou hrubostí tohoto článku se mi chvílemi zvedal žaludek. Chápu to tak, že autor článku je zarytý odpůrce interupcí, protože neznám jiný důvod, proč by tento článek měl být napsán takto necitlivě. Zbytečné potraty opravdu nepodporuji, ale když je žena, nebo plod v ohrožení, bývá to jediná možnost. A nedej Bože, aby si tento doslova nechutně napsaný článek, přečetla žena, která potrat absolvovala, nebo někdy absolvuje, byť ze zdravotních důvodů, protože bude mít vinou autora do smrti postaráno o noční můry! Tímto prosím autora, aby víckrát články nepsal, anebo se nejdřív zamyslel nad jejich formou!

    • Re: Prosím?! Ivana 01.07.2010 20:38:54

      A ty se zamysli nad sebou Alyeskah.

      • Re: Re: Interrupce Maty 14.08.2014 11:21:36

        Já jsem ve 12 týdnu těhotenství musela podstoupit interrupci protože miminku nebilo srdíčko :-( bylo to moje první těhotenství ale dokázali jsme se s tím vyrovnat a po 3 měsících jsem otěhotnila znovu. Když jsem ale byla 21 týden těhotenství zjistilo se na velkém utrazvuku že naš chlapeček má rozštěp rtu, patra a čelisti. Dali nám na výběr zda si chlapečka nechat s tím že podstoupí nespočet operací a neví se zda takto velký defekt dokažou dát dohromady. Nemohl by sám jíst možná by neslyšel a nebyla jistota zda by neměl ještě nějaké jiné postižení.
        Museli jsme se s manželem tedy rozhodnout a jelikož jsme věděli že by malej opravdu trpěl rozhodli jsme se pro ukončení těhotenství.
        Díky tomu že jde v dnešní době rozhodnout jsme ušetřili jednomu chlapečkovi trápení v životě. Myslím si že mimnko je dar a proto moc nechápu ženy které se dítěte zbaví když to není života ohrožující věc.

    • Re: Prosím?! Eva 01.07.2010 20:24:13

      Nechápu, co se ti na tom nelíbí. Je to úplně normální článek, který je pravdivý. Je x knih, článků a spousta informací kde se o tom píše stejným způsobem.
      Já jsem teda na potrat šla a to dobrovolně. Nemylsím si, že kvůli autorce bych měla noční můry co to je za kecy. Prostě interupce je každého volba a s tím ty nic neuděláš. Akorát je z tebe cétit, jak to odsuzuješ.

      • Re: Re: Prosím?! baja 01.07.2010 21:30:49

        jenom proto, ze vy jste na potrat sla tak to neznamena, ze na tom neni nic spatneho.......ja chapu, ze autor clanku to popsal realne, ale necte se to dobre, to uznejte, nic na interupci neni dobreho a kdo ji obhahuje jen jako nejakou volbu, tak je trochu mimo. fuj, my lidi jsme ale stvury.......a jeste je to nase volba.......

        • Re: Re: Re: Prosím?! marky 26.07.2010 00:15:47

          Jasne ze je to volba, pokud dite nechci, tak proc nejit na potrat? Nekomu asi nedochazi, ze dite je zavazek na cely zivot ze kteryho uz se jen tak nevykroutime. Pokud clovek udela chybu a nechtene otehotni, mel by mit svobodnou volbu.

    • Re: Prosím?! Kamila 01.07.2010 20:31:38

      No tak z tebe hořim Alyeskah, si asi vypadla někde z roku raz dva co :D si trošku asi sto let za opicema, vítej v nové době, kdy interupce je úplně běžná.

  • interupce petra 20.10.2010 00:05:09

    já také otěhotněla a to i přes to,že jsem brala antikoncepci,ale boužel u nás selhala,jo stává se to.mám už dvě děti,dlouho jsem váhala,jestli si to nechám,nebo ne,ale rozhodla jsem se jit na interupci,bylo to těžké rozhodnutí a nehodlám se celý život obvinovat,že jsem udělala chybu a vy,které se tak rozhodnete by jste také neměli,je to každého rozhodnutí

    • Re: interupce Nix 12.01.2013 02:52:36

      Óóó, to muselo být taaak těžké rozhodnutí :D :D ZABÍT/NEZABÍT (mám mě rád / nemá mě rád) :D To musí táák bolet =)

      • Re: Re: interupce Maca 07.05.2014 17:17:53

        Samozřejně si nechte plod vzít než abyste pak umřela taky..Že vubec váháte!!??TAk budete mít další děti snad zdravé..

    • Re: interupce anna 18.03.2012 09:13:56

      Interupce ze zdravotnich duvodu se provadeji do 16. tydne. V te dobe plod meri cca 15cm.
      http://www.porod.estranky.cz/img/picture/22/14wk125.jpg

      • Re: Re: interupce janca 19.02.2014 21:23:00

        Dobrý večer všem,
        řešíte tu zda souhlasit či nesouhlasit s potratem. Ja osobně stím souhlasím. Pokud žena nemá na výběr ať je to s jakých koli duvodu je její rozhodnutí jak naložení s životem svým či životem nenarozeného dítěte. Chci tím říct že závidím těm kdo se mohou rozhodnout. Jsem v 16 týdnu a zjstili mi u miminka že má chromozomovou triploidii. Daly mi na výběr čekat až potratím sama ( a to do několika dnu) , nebo na potrat jít hned. A ted mi řekněte jak by jste se rozhodli když vám řeknou že vaše dítě stejně umře v děloze. cekali by jste s rizikem že se muže stat něco i vam a pak nemusíte už nikdy mít děti? nebo by jste šli na potrat kde se muže stát naprosto totéž ale s menším rizikem? chci tím říct že pro ženu je těžké toto rozhodnout at máte dítě vetší či naprosto v počátku vývoje. ano dítě už mám téměř hotové těšila jsem se na to jak budu maminkou a doufala že bude zdravé ale bohužel ....

  • Odpovědi na vaše otázky Lia 05.04.2014 19:35:13

    Možná zde naleznete odpovědi na otázky , které jste hledaly.
    http://vrbaweb.blog.cz/1404/interrupce-na-vlastni-kuzi

  • miniinterrupce Ehm 21.07.2010 02:41:00

    Byla jsem na miniinterrupci - cca v 5 tt. Docela by mě zajímalo, jak se p. doktorovi podařilo vývěvou " roztrhat dítě" velikosti sotva špendlíkové hlavičky ??!
    Dle mé gynekoložky šlo "pouze" o oplodněné vajíčko, v tuto dobu se často samovolně potrácí, aniž by o tom dotyčná žena vůbec věděla - takže někdo z našich odborníků tu zřejmě kecá....

    • Re: miniinterrupce Nix 12.01.2013 02:35:04

      Tak tady máš ten 5.tt, ty jedna blbko !!
      .
      http://www.rodicum.cz/clanek/5-tyden-tehotenstvi/56/

      • Re: Re: miniinterrupce Petra 12.02.2014 17:32:08

        v 5tt má ten plod nějaký 2mm .. vlastně to ani není plod, jen kus slizu, který je sotva vidět na UZ (tam je vidět zatím jen váček), takže těžko vyfotitelné způsobem co tu postujete :D

      • Re: Re: miniinterrupce jana 12.12.2013 15:55:41

        ty blbko!!!copak 2milimetry je člověk?nepleť si pojmy a dojmy kravko.nečum na ten přiblblej obrázek ale přečti si článek.

  • Petra 12.02.2014 17:27:58

    proti zákroku rozhodně nic nemám, lepší jak odhozené děti po popelnicích ..
    nicméně musím reagovat na okatou zaujatost článku, který se snaží ženy jen odradit a za rozhodnutí ponížit. Doufám, že článek nepsal žádný lékař jelikož ten by měl nejlépe vidět, že plod do 8tt rozhodně nemůže být nazývám "dítětem", pouze plodem. Dále odsátí plodu z váčku by naprosto pro popis stačilo .. ne " rozmašírování dítěte na s***** a vcucnutí do vysavačový hadice". Opravdu .. nechutné, velebnosti. Jeslti se takhle chováte k pacientám i v nemocnici ..

  • potrat administrator 02.07.2010 14:40:46

    Já osobně si myslím, že v dnešní době existuje celá řada antikoncepčních pilulek a různé ochrany, takže mě nepříjde normální, když nechtěně otěhotním, jít na potrat. Pokud dítě nechci,tak se podle toho chovám, já osobně nejsem zastánce potratů. I když tednedávno jsem četla článek, že výzkumy prokázaly, že plod do 24týdne nemá vyvinuté nervové zakončení,takže nic necítí.

    • Re: potrat Ayuna 17.12.2013 15:43:25

      To je sice pěkný názor, ale např. moje dobrá známá otěhotněla i přes antikoncepci a byl to pro ní neuvěřitelný šok, ptže děti nikdy nechtěla.Nakonec si děcko nechala, ale já pochybuji o tom, zda udělala dobře, ptže rozhodně to dítě nevyrůstá v idylickém prostředí.A k tomu, jak je článek napsaný: autorem musí být nějaký diletant, ve II.měsíci se rozhodně nejedná o dítě, ale o plod a formulace a popis procesu interrupce je opravdu směšný a trapný.

    • Re: potrat Nix 12.01.2013 02:49:09

      Tohle mi vykládej až ti někdo bude trhat mozek :-p

    • Re: potrat Luca 22.03.2011 16:20:44

      Hmm a co udělaš když nemůžeš mít antikoncepci z hormonálních důvodu? A praskne Ti kondom? Půjdeš na potrat...

      • Re: Re: potrat xxxx 25.07.2011 21:53:02

        jeste existujou prasky ktery se musi uzi po styku asi 24h po ale nejsem si jista jestli nejsou hormonalni!

  • zdena 15.05.2012 18:54:37

    ja myslim ze je to normal proc to nedat pryc kdyz to clovek nechce

    • Re: Nix 12.01.2013 02:49:55

      IQ 71

  • Film: 180movie.com Purge 08.03.2012 12:17:47

    Velmi zaujmavy film.

    http://www.180movie.com/
    Po spusteni cez sipku sa daju cez tlacitko CC vybrat titulky.

  • Lucie 07.02.2011 08:58:16

    Byla jsem na interupci před rozvodem, začátkem července roku 1995, kdy se z původně chtěného stalo ze dne na den velmi nechtěné těhotenství. Nebudu blíže rozebírat důvody rozvodu, ale ještě jsem se pak znovu vdala a porodila svému laskavému druhému manželovi zdravého chlapečka. Snad, že mi asi Pán Bůh odpustil ten hřích.

    • Re: Nika 14.07.2011 10:57:35

      Ahoj, právě jsem v této situaci...Po oboustranné dohodě vysazení prášku...do dvou měsíců jsem byla těhotná, radost obrovská...No a pak přišla ledová sprcha. Na chlapa to dopadlo a teď, v mém desátém týdnu přišel s tím, že to nechce. Miminko jsem viděla na ultrazvuku, má ručičky, nožičky :-(( strašně trpím. Ale nemohu ho nutit. Oba se moc milujeme a chceme zůstat spolu a on prostě dostal strach. je to hrozná volba, ale asi půjdu na potrat a bude si přát, aby se za dva roky zadařilo. Jsme docela mladí a asi to bylo ukvapené rozhodnutí..teď mě to strašně mrzí a přeji všem, aby tohle dobře zvážili..ANo, mohu ho opustit, ano můžu v totální bídě vychovávat dítě sama...ale já chci pro něj rodinu :-(

      • Re: Re: martina 18.02.2012 14:35:25

        No nezobte se na mě, ale v tomto případě bych asi pustila k vodě přítele, když je tak nezodpovědný a zřejmě nedozrálý.

  • Lenka 23.11.2011 14:55:55

    Ahoj, dělám sociologický výzkum do školy na téma interrupce, jeho součástí je dotazník. Každý má na interrupce odlišný názor a já se snažím zjistit názory lidí na tuhle problematiku. Čím více lidí dotazník vyplní, tím bude objektivnější proto bych Vás chtěla poprosit jestli byste jej mohli vyplnit. Adresa je http://18211.vyplnto.cz/. Děkují Vám, jestli si uděláte chvilku čas na jeho vyplnění

  • jen muj nazor xxxx 25.07.2011 22:14:43

    ja na potratu cili na vycisteni byla a nemohla sem se z toho dlouho vzpamatovat z pritelem sme teda druhy dite neplanovali ale uz se stalo ale co buh dal v 7tydnech se prestalo vyvijet takze prestalo rust a museli me od toho vycistit abych nedostala zanet pak az sme z pritelem dite opravdu chtely tak sem se modlila aby sem vubec znovu otehotnet mohla!ja osobne potraty neuznavam pokud k tomu neni vazny ale opravdu vazny (zdravotni nebo nezletila divka nemocny dite nebo matka nejaky vady atd...)duvod!nevim teda proc tady autorka udava ze se potrat dela i u rozstepovich deti?me testy v tehotenstvy vysli vsechny ok ale nakonec se mi narodilo dite z rozstepem byl to teda sok ale pak se to resilo z doktorama a vsechno je ok mam hezkyho kluka toto se da operovat uz 5den po porodu!je to sice sami litani po doktorech ale aji dyby sem se to dozvedela driv pryc bych ho nedavala snad kdyby mel i patro nebo to bylo nejako vic vaznejsi nastesti sme meli jen ret a dasne a krasne mu to zpravili dnesni dobe je tolika moznosti a vetsina veci a nemoci se da lecit!ja nejsem zastance potratu a muj nazor je takovej ze pred kazdym zakrokem by meli pouste video co svami a z plodem popripade ditetem budou delat a jak to vsechno pri zakroku vypada!matka co by ho vazne nechtela tak si to nerozmysli!ale zkuzte si prectavit kdyby vam vase matka rekla ze vas tehda nechtela a chtela vas zabit ale na posledni chvili si to rozmyslela podle myho uz par tydeni zarodek je zivot!

  • Potrat? Veronika 21.07.2011 10:08:58

    A co je na tom tak spatneho? Pokud na to oba nejsou financne pripraveni, tak asi nemaji jinou moznost. U me je to tentyz problem, po case si take myslim, ze moje matka zije v roce "zwei", protoze mne a partnerovi hodne ublizila. Ziju v Nemecku, nejsem pojistena a dokazete si predstavit, kolik tu pro nepojistene porod stoji. Jsou to hrozne sumy. Chtela jsem jit na potrat a moje matka me v prvnich dvou mesicich tak nadeptala, ze jsem to nedokazala, za coz ji vubec nejsem vdecna a asi ji to tezce odpustim. Pro mou osobu to byly "vyhruzky", ze me partner necha atd. Ted s tim mame jen litani a problemy. Pokud to tady moje maminka bude cist, tak at listuje pozorne, aby videla, jaky ma charakter. Ani muj nazor jsem ji nemohla rict, zacala me urazet, ale o tom se tu radeji nebudu zminovat

  • otehotneni Katerina 28.03.2011 17:00:17

    Dobry den mam na vas prosbu delal jsem si test a vysel pozitivne styk jsem mela naposledy skoro pred dvema mesici a pritel tvrdi ze si daval pozor muze test klamat kolegine tvrdila ze je ted jaro a hormony blbnou prosim o odpoved dekuji.

  • potrat Janysek 03.01.2011 21:42:18

    Jen se chci zeptat jake nasledky muze mit druhy chteny potrat miniinterupci...chci se zeptat jaky to muze mit vliv na pozdejsi chtene tehotenstvi jake tam jsou sance ze zase otehotnim byť jens minimalnim nasledkem ze se to hned na poprve nepovede...predem dekuji za odpoved

  • interupce ano i ne evangelík 02.07.2010 14:07:01

    Text je napsán velice reálně, což je velice dobře. Každá žena pokud má takový zákrok podstoupit, by měla vědět, co všechno se při něm děje s ní i s jejím miminkem. Pokud sama žena nebo pár stojí před takovým rozhodnutím, je to vždy těžké, a je těžké posoudit, zda v každém případě jde o chybu. Myslím, že absolutní povolení a absolutní zákaz je špatně. V každém případě zvlášť by se měly posoudit všechny okolnosti a důvody. Pokud je žena zdravá, svéprávná a počala potomka dobrovolně a její mimnko je též zdravé a neohrožuje nijak její život, nevidím důvod, proč by ho měla zabíjet. Jestliže ho ani po porodu nebude chtít, ať je dítě dáno jakékoli jiné milující adoptivní rodině (heterosexuální či homosexuální). Hezký den

  • změna názoru andy 01.07.2010 22:54:24

    Já jsem to teda nevěděla že je to tak brutální pro ten plod, asi si pomyslíte smrt jako smrt, ale já to tak necítím. Po přečtení už bych asi na potrat spíš nešla.

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Potrat patří do témat

Adresář

Diskutujte na téma Potrat

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku